Thursday, 26 April 2012

salah lelaki @ perempuan ye??


assalamu'alaikum..segla puji-pujian hanyalah kepda Allah..Alhamdulillah YA ALLAH..Alhamdulillah Ya RAHIM..Alhamdulillah ya RAHMAN..semoge sihat sokmo ye dan iman terjage..sebelom ape2 jom berselawat dulu,,kate syg Nabi Muhammad S.A.W..jadi buktikan cinta kalian,tnde kite syg kepda Allah,kite melakukan amlan kepadaNYA,tnde kite syg kepada Nabi Muhammad S.A.W kita berselawat dan mengikut sunnah baginda,tnde kite syg ke diri sndiri dop mnzalimi diri nga bnda xberfaedah..jom kibarkan BENDERA CINTA sebenar kita..sye seru kepda anda semua dan sye..

nie tak bile dengan pakwe makwe bukan main rak duk buktikan cinta duk berkepit sane berkepit sini,i cinta mati kat u tau,i janji i promiseeeeeeee kite sehidup semati(sorg hidup sorg mati,bile u mati buleh ana cari yg lain,ekeke~),,i love u la laling,,i miss u la puppy,i serahkan segelanye sbb i cinta u tau..jgn tinggalkan i sbb i dah buktikan cinta ke u laling meling puling..huhu..entah pape lah "monkey love" nie..tapa nga nyapuh cbut gigi baru tau..ekeke~~..(xpe2 belom terlambat nak ubah ye whai kakak2..abg2..awk2..dia2 ..sye2..)

ok..pada pagi penghulu hari nie..ana nak taip mnaip sal salah muslimin @ muslimah dalam isu gejala sosial sekarang ye..sebelom tu nak ingatkan jgn lupe bace surah Al-khafi pada setiap hari jumaat ye,,insya'Allah same2 kite amal.dop rugi nye..

yess..!! ana sebagai muslimah mmg ana tunding sepuluh2 jari tgan sekali dengan jari kaki lagi ke muslimin mgatakan kamu..kamu..kamu dan kamu yg salah..hehe(jgn marah naaaa~),tapi bile fikir2 dan dengar ceramah ohhh tidak kami muslimah juga yg salah..bagai disambar petir bile tahu diri kami juga salah dlam hal nie,,dop ape dop ape,,jgn duk gaduh2..ehehe..

ok kita tgok skrg kan berlambak2 kes rogol sana ,buang anak sini,cabul situ,meraba sini xkire mne tmpat (touch n go)...ohhhhh yang xtahan nya agama islam..!!bukan agama yg dilaknat oleh Allah..Allahurobbi,zaman kita cam nak kembali kpd zaman jahiliyah kan?dop perasan ke?..p dlam hal nie kita kena salahkan diri masing2 bukan g tunding semua jari2 ke org tp tunding pada diri sendiri..

bile kita seorang muslimah jgn nak pakai seksi sangat la~,jangan nak tunjuk sangat la,dedah sini sana,dah xde kedai jual tuk saiz awk ke?dah rase xkasihan ke baby ke duk pakai baju dia..jangan nak perasan yang kita dicantik la dengan pakai ketat mengetat lagi terseksa..kita dunia jah seksi nanti kita lah paling terseksa di akhirat..

bak kata yang glamour kat fb sekarng muslimah yang seksi hot tahap jetak di dunia,,terseksa tahap starrrrrrr kat neraka...nak ke kite gitu semua?kite muslimah nie aurat..aurat kite suci jadi jage lah kemah keming jangan nak over doss sgt la kite nie..bile org pndang  bile org terrrrrrrraba,terrrrrrrcabul,,terrrrr..terrrrr...terrrr...kate eh jantan miang,,jantan gile seks,,jantan kurang didikan agama,,jantan mcm2 jantan lah kluar dari mulut..dah sebab kite yg memberi lesen yg percuma kpde mereka kan??so salah kite la...

~ye yg menutup aurat bukan nye baik sgt,,tp yg baik akan menutup aurat  nye kemah keming kan?~jgn kite jadi penyebab iman org lain lemah,celik je muslimin dari tidur melihat maksiat..maksiat???kite yg berpakain yg seksi lagi menyeksa kan tu la..buat2 tnye la plok da..ihh3

firman Allah dalam surah an-nuur:ayat 31)

. dan Katakanlah kepada perempuan-perempuan Yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang Yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali Yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya Dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh .

Baginda Nabi Muhammad SAW diriwayatkan pernah menegur Asma yang berpakaian nipis, sambil membelakanginya Nabi Muhammad SAW bersabda Wahai Asma; “Sesungguhnya seorang wanita apabila sudah cukup umur (telah baligh), tidak boleh dilihat daripadanya, kecuali ini dan ini, seraya Baginda SAW menunjukkan kepada wajahnya dan kedua belah tapak tangannya”

dah kite duk pndai2 langgar suruhan ALLAH tu,jadi org pom langgar la kite~~~..huhu~tlong la pakai baju yg sesuai..yg mmg saiz kite~ msig2 dah tahu kan gane pakaian yang mengikut syarak?jadi jom laa kite ikut sbb xgune cntik dunia jah,diri kite berharge sgt2 tau bial lah hnye tuk yg halal bg kite..boleh kan??insya'Allah..:)kan smue kite nie nak jdi muslimah yg solehah..xpela org kate kite kuno pom..biar kuno asal ikut islam sbb kite kan agama islam lain la lau kite agama lain..Allahurobbi dasyatnye..
Islam muncul pertama kali dalam keadaan terasing dan akan kembali terasing sebagaimana mulainya, maka berbahagialah orang-orang yang terasing tersebut.  Para sahabat berkata, “Wahai Rasulullah, siapa al-ghuraba (orang terasing) ini?” Rasulullah Sallallahu Alaihi wa Sallam bersabda, “Mereka adalah orang-orang yang melakukan perbaikan ketika manusia sudah rosak.”  [HR at-Thabrani dalam al –Kabir]..

ok tu bhgaian kite ye muslimah...^^..tibe plok part muslimin..tlog la jgn nak gatal sgt ye..org puan lalu gak pewwwiiiiiiitttttt awek tu nak gi mne,,boleh abg teman?(sejak bile plok same mak nie..ekek~)assalamu'alaikum ustazahnak g mne tu?nak pergi mengaji ke?ayoyoy dop paham sguh la ana nie..ikut suke hati org la nak g mne,yang duk menyibuk tu psai ape la..huh..!!

ginie ke muslimin sejati?ginie ke perangai?kalian perlu sedar kalian dilantik sebagai ketua..bagaimana nak didik anak buah nanti lau perangai sendiri so pelik2..pakai baju entah pape..seluar carik lutut la..rmbut cacok2 la..baju berlambang kan entah pape...hisap rokok hmbus asap sini sana huuuuuu..hellooo ingat gentleman ke gitu??pikir la..lau muslimin  yg gentleman bile berkopiah..berbaju melyu berjubah..bile tnye encik nanti encik nak ciri gane ye tuk jadikan isteri?hoooo...semestinye yg baik,,yang tutup aurat lau boleh nak yg tahu agama,,yang sopan sntun..oo pandai lak nak demand tu ini kan,,tapi baiki lah diri dulu b4 nak demand ank dare org yang bergelar muslimah solehah..

hebat nye seseorg bukan sbb geng weapon,,geng ganja,,geng buli,,geng kaki eko..geng..gen,,gen...tapi hebatnye muslimin tu sebab agamanya..yang nie muslimah solehah nak jadikan calon suami mereka...ayoyoyo..jgn liarkan pndgan anda la,,p tundukkn pndgan ,lau dah tahu rmai puan muslimah seksi jgn terbeliakkan mate tp tndukkan pndangan..ye btol org kate rezeki jgn di tolak,jgn di usir ..p tu ke lambang seorg org islam..??astaghfirullah.. 

muslimin ptotnye membimbing bukan merosakkan anak dare org..muslimin yang berjaya dari godaan muslimah akan mnjadi golongan VIPdi akhirat tau..egt molek tu..anda semua istimewa n hebat..muslimin yang heabt ialah yg boleh mnjadi imam yg baik kepada makmun nye..nak cari imam kene teliti,lebih teliti daripada makmun..sedarlah skrg muslimin dah xramai..sikit jerrrrrrr,jadi jangan jadikan yg sikit tu langsung xbergune ..anda bakal pemimpin kami muslimah pada hari ini..

ingat ye.Allah menjadikan kite semua daripada muslimin dan muslimah untuk saling membantu,,bukan saling merosakkan..muslimah tolong jaga aurat,,xkesian ke kat muslimin?
muslimin tolong muslimah tlong tunddukkan pndgan dan tolong jaga maruah kami muslimah bukan hancurkan maruh kami..kita umat islam ibarat binaan bangunan,,yang mana bila ditarik satu bata nye akan roboh semua nya..

ISLAM KAN AGAMA YANG HEBAT,,JADI KITA POM PENGANUT YANG HEBAT,,HEBAT KE KITE?SO BUKTIKAN JANGAN KERANA KITE,,ISLAM DIPANDANG MULIA..ISLAM TU TINGGI TIADA YANG TINGGI MELAINKAN ISLAM..ALLAHU'AKBAR...

p/s:jgn trase ye,,same2 kite baiki diri dan ana sendiri,ape yg lepas biar la lepas,,yg buruk kite jadikan sempadan yang baik kite jadikan pnduan,,ana percaye yg bace blog ana nie bukan lah budak kecil yg belom tahu ape yg baik,,ape yg buruk kan??tp seorg yg hebat..jdi jom kite ubah sebelom terlambat..insya'Allah...:)

~maju bersama islam bukan maju meninggalkan islam..so pikir la sape yg SALAH ye,jgn duk tunding jari je pndai..~

wallahu'alam..


6 comments:

  1. pencerintaan yg menarik..background yg menenangkan..keep it up..thumb up..gd job..;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ^_^..alhamdulillah...
      time kasih...:)

      Delete
  2. cntik nye isi...cntiknye blog..thniah kawan..

    ReplyDelete