Wednesday 28 December 2011

hah???kos akaun???

assalamu'alaikum..tenkiu..syukron..toche2 kepda korg yg sudi bace blog ana..
semoge mndpat manfaat ye..:),insya'Allah..rase nk menulis la ..
maklumlah tengah cuti mdsem kan..
hehe

kali nie bab pemakaian la ana nak kgsi berdasarkan pengalaman sendiri..
first jejak kaki di alam u...rase gementarkan..gane la kitenie boleh bawak diri xkat tempat baru..xpela kite kene yakin dengan Allah 
                                                 
surah al baqarah:ayat 286

 Allah tidak memberati seseorang melainkan apa Yang terdaya olehnya. ia mendapat pahala kebaikan Yang diusahakannya, dan ia juga menanggung dosa kejahatan Yang diusahakannya.
(Mereka berdoa Dengan berkata): "Wahai Tuhan kami! janganlah Engkau mengirakan Kami salah jika Kami lupa atau Kami tersalah. Wahai Tuhan Kami ! janganlah Engkau bebankan kepada Kami bebanan Yang berat sebagaimana Yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang Yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! janganlah Engkau pikulkan kepada Kami apa Yang Kami tidak terdaya memikulnya. dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami, dan berilah rahmat kepada kami. Engkaulah Penolong kami; oleh itu, tolonglah Kami untuk mencapai kemenangan terhadap kaum-kaum Yang kafir".

 firman Allah dalam surah nie, meyakinkan ana untuk terus memelih kos yang ana minat iaitu akaun..walapom org kate ana xmampu n lebih baik naik f6 la..ambik kos agama lagi seuai nga penampilan ana la..ape la itu la..

tyme ana pergi cafe ana seorg muslimin tanye junior k?
ye junior..
kos ape?syariah k?dakwah k?pentadbiran islam k?al Quran n as sunnah k?
xlah ana kos akaun..
hah kos acc??sye ingatkan kos agama tadi..maaf ye..

dlm hati---------------------------->kenape kos acc xleh ke berjubah ?xleh ke berjilbab labuh??sedangakn hukum menutup aurat tu wajib..


( surah an- nuur:ayat31 )

dan Katakanlah kepada perempuan-perempuan Yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang Yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali Yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya Dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka Yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka Yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki Yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak Yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan; dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa Yang tersembunyi dari perhiasan mereka; dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, Wahai orang-orang Yang beriman, supaya kamu berjaya..
jadi xperlu pelik kan..??
zaman sekarang bile muslimah menutup aurat semua dianggap pelik la...kuno la..fesyen ketinggalan zaman la..
xpela..kerana islam dtang secara asing ..dan akan kembali pada asing kembali nanti,,jadi beruntunglah jika seseorang itu asing..
jadi kite xperlu membuke aurat na bertukar wajah bile kos yg kite ambik bukan kos agama..tapi insgta dimana kite berada ingta kite agma ISLAM..BAWA IMEJ ISLAM WALPOM KAT MNE KITE..
insya'Allah..jgn biarkan kite nie islam hnaya pada keturunan dan hanye ikutan sje..tapi aplikasikan dalm kehidupan..
kerana islam itu syumul------->menyeluruh..




p/s:jadi jangan kite sedih bile org pikiir kite nie pelik ke..fesyen lame ke..fesyen mcm org kampung ke..kite nie kolot ke..kite nie xmoden la..hidup zaman batu ke..pedulikan kata yg bakal menghakiskan semngat kite..tapi 
bangkit dan terus melangkah untuk menuju dalam redha ILAHI..la tahzan,,sesungguhnya Allah bersama kite..



 

langkah demi langkah untuk kehadapn mesti terus maju bersama islam bukan terus melangkah meninggalkan islam...hidup tnpe islam..tape pegangan ibarat hidup tanpe tujuan..kite kene ingat kite berada dibumi nie ada perjanjian dengan Allah...dijadikan khalifah untuk memakmurkan bumi bukan mengancurkan bumi seperti janji yahudi yang xakan redha selagi kite umat Nabi Muhammad S.A.W xmengikut jejakn mereka..

kite WAJIB lawan,,bukan WAJIB ikut..insya'Allah ye ..^_^


No comments:

Post a Comment