Thursday, 5 January 2012

muslimah n apple??..^______^

              assalamu'alaikum sahabat sekalian..ape kaitan muslimah dengan apple ye??mendapat idea nak menulis tentang nie tyme tengah makan apple kat dapur..jadi ape salahnye kan jika ia dapat membantu kita dalam mencari nilai solehah dalam diri..?subhanallah..:D..insya'Allah..

siapa lagi kalu bukan kita untuk mencari nilai solehah tersebut...^___^
Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu sehingga dia mengubah nasibnya sendiri..(surah ar-ra'd:11)
islam nak menjaga 5 perkara:

1-agama----------------->bila sesorang itu murtad hukuman dia bunuh
2-maruah------------>bila sesorang itu dituduh berzina mesti dengan mesti orang itu bersumpah sebanyak 4 kali dan membawa saksi ( bersumberkan surah an-nuur )
3-harta---------------->orang mencuri potong tangan...
4-keturunan---------->orang yang telah berkahwin berzina rejam sampai mati dan belom kawen sebat 100 kali sebatan..
5-akal------------->orang minum arak sebat..

(tapi xdijalankan kan?kita rakyat patutu pilih pemerintah yang menjalankan hukum islam bukan menyokong pemerintah yang zalim...(sori termasuk lak hal politik )..
                                              
...muslimah boleh diibaratkan sebuah apple yang berada atas pokok..apple yang baik xakan sengaja mengoyangkan dirinya untuk jatuh ketanah supaya orang yang lalu lalang dapat mengutipnya tapi hanya bersabar untuk dipetik oleh tuannya sendiri....muslimah yang solehah xakan mengedik n mengoda @ tergoda kepda muslimin yang berhati gersang yang hanya tahu menebuk ibarat tupai menebuk buah..
tapi kita tidak boleh salahkan 100% muslimin kerana muslimin nafsu mereka hanya kepada muslimah..jadi kita perlu berhati-hati..


jangan biarkan kita menjadi apple yang mudah dipotong2 dan dihidangkan untuk dimakan oleh entah siapa pemakan tersebut..
     
sekarang muslimah seperti nak kembali kepada zaman jahiliah..contoh bertabaruj berlebihan merah sana merah sini..terdedah sana terdedah sini seperti apple yang dibuang kulit..seburuk-buruk gane pom muslimah tersebut tetap ada daya tarikan di mata muslimah..jadi kita mesti beringat.
                         
     hadis nabi Muhammad S.A.W:

didalam jasad anak adam a.s terdapat seketul daging dimana baik dagig tersebut maka baiklah seluruh anggota badan,jika rosak daging tersebut maka rosaklah seluruh jasad tersebut.ketahuilah daging tersebut adalah hati.

jangan biarkan kita penyebab martabat n maruah muslimah diperlekehkan..islam amat menjaga tentang muslimah.


Faktor Yang Merendahkan Martabat Wanita

1) Lupa mengingat Allah.
Kerana terlalu sibuk dengan tugas dan kegiatan luar atau memelihara anak-anak, maka tidak hairanlah jika banyak wanita yang tidak menyedari bahawa dirinya telah lalai dari mengingat Allah. Dan saat kelalaian ini pada hakikatnya merupakan saat yang paling berbahaya bagi diri mereka, di mana syaitan akan mengarahkan hawa nafsu agar memainkan peranannya.

Firman Allah s.w.t. di dalam surah al-Jathiah, ayat 23: ertinya:
" Maka sudahkah kamu melihat orang yang menjadikan hawa nafsunya sebagai Tuhannya dan Allah membiarkannya sesat berdasarkan ilmunya. Dan Allah telah mengunci mati pendengaran dan hatinya dan meletakkan tutupan atas penglihatannya."
Sabda Rasulullah s.a.w.: ertinya:
"Tidak sempurna iman seseorang dari kamu, sehingga dia merasa cenderung kepada apa yang telah aku sampaikan." (Riwayat Tarmizi)

Mengingati Allah s.w.t. bukan saja dengan berzikir, tetapi termasuklah menghadiri majlis-majlis ilmu.
2) Mudah tertipu dengan keindahan dunia.

Keindahan dunia dan kemewahannya memang banyak menjebak wanita ke perangkapnya. Bukan itu saja, malahan syaitan dengan mudah memperalatkannya untuk menarik kaum lelaki agar sama-sama bergelumang dengan dosa dan noda. Tidak sedikit yang sanggup durhaka kepada Allah s.w.t. hanya kerana kenikmatan dunia yang terlalu sedikit.
Firman Allah s.w.t. di dalam surah al-An'am: ertinya:
" Dan tidaklah penghidupan dunia ini melainkan permainan dan kelalaian dan sesungguhnya negeri akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang bertakwa, oleh kerana itu tidakkah kamu berfikir."


 menurut kajian ramai muslimah sekarang telah kehilangan dara mereka..jadi jangan kita biarkan kita menjadi sebahagian daripada mereka..jgn biarkan kesucian kita dirampas..